انفورماتیک

بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س)،قطب علمی چشم پزشکی

 

 

 

 

مسئول واحد : آقای مرتضی خالقی

کارشناسی مهندسی نرم افزار

 

 

 

کارشناس IT:  خانم فاطمه شهریاری

کارشناسی مهندسی نرم افزار 

 

 

ساعات اداری و در ایام تعطیل برنامه حضور و آنکالی به مدیریت ارائه می شود.

سیستم اطلاعات بیمارستان(HIS):

شرکت رایاوران توسعه

شرح وظایف واحد انفورماتیک:

1-تهيه و به روز نگاه داشتنن ،شناسنامه تجهيزات رايانه اي ، تجهيزات شبكه و شناسنامه نرم افزارهاي موجود ،به منظور ساماندهي اطلاعات تجهيزات موجوددر واحدها

2 - انجام مراحل كارشناسي فني خريد و تاييد فاكتورهاي خريد در محدوده سقف مجاز در بخشنامه هاي ارسال شده و خريد طبق ليست تجهيزات مجاز.

 3 - اعلام نيازهاي آموزشي به مديريت و ارتقا سطح علمي و عملي با گرفتن آموزشهاي لازم و...

4 - بازديد از سايتهاي خبري ICT جهت به روز نگهداشتن اطلاعات فني و اطلاع از تكنولوژيهاي جديد جهاني

 5- تهيه ليست تجهيزات مناسب با نياز(در صورت تاييد نياز) طبق مشخصات ارائه شده از سوي مديريت فناوري اطلاعات

 6 - نصب سيستم عامل ها و نرم افزارهاي جانبي ،آنتي ويروس و... بر روي رايانه هاي موجود در واحد

7 - تشخيص عيوب سخت افزاري سيستم ها

8 - نظارت بر فرآيند ارسال تجهيزاتي كه نياز به تعمير دارند

9- نظارت بر فعاليت شركت هاي پيمانكار طرف قرارداد از طريق چك ليست هاي نظارتي

10 - نگهداري صحيح از كليه تجهيزات شبكه اعم از Active و Passive شبکه بر اساس استاندارد هاي فن آوري اطلاعات

11 - آگاهي كامل از كاربرد و نحوه عملكرد تجهيزات Active

12 - آگاهي كامل از نحوه ارتباط مركز تا ساختمان مركزي و دسترسي به شبكه اينترانت و اينترنت

13 - آگاهي كامل از نحوه عيب يابي دروني شبكه و برخورد با مشكلات احتمالي

14 - حفظ ، نگهداري ، پشتيباني و عيب يابي از نقطه ابتدايي تا انتهايي شبكه موجود

15 - مطلع نمودن مديريت فناوري اطلاعات از هرگونه تغيير ، تحول و نيازها در شبکه  

16 - عيب يابي و رفع مشكل شبكه‌اي كليه سيستمهاي كامپيوتري موجود در مركز مربوطه( IP وكارت شبكه و... )

17 - آشنايي با سيستم عامل لينوكس و مفاهيم اوليه شبكه Network + ( اختصاصي كارشناسان )

18 - مطلع بودن از انجام هرگونه عمليات عمراني و تلاش جهت حفظ و نگهداري تجهيزات شبكه

19 - تهيه مستندات جامع شبكه بر اساس استاندارد مديريت فناوري اطلاعات

 20 - مشاوره به واحد مربوطه جهت مكانيزه كردن فرايند ها

21 - هماهنگي با مديريت فناوري اطلاعات در خصوص عقد قراردادهاي پشتيباني نرم افزارها

22-برگزاری کلاس های آموزشی برای پرسنل بیمارستان

23 - پيگيري و ارائه راهكارهاي مناسب جهت رفع مشكلات نرم افزاري و بهبود سيستم

 24 - نظارت و پيگيري روند تهيه فايل پشتيبان (Backup data ) از نرم افزار ها بصورت دوره اي

26 - تاييد اتمام كار پروژه ها و يا فاكتور هاي نرم افزاري                          

27 - مطلع بودن از هر گونه تغيير و تحول نرم افزاري

28 - آشنايي با استاندارد هاي تهيه وب سايت ( از طريق بازديد از سايتهاي متفاوت )

29 - به روز نگه داشتن مطالب وب سايت ( اخبار و اطلاعيه و ... )

30 - نظارت كارشناس IT برروي كار رابط وب سايت ( در صورت متفاوت بودن رابطان )

31 - نظارت مستقيم بر روي وب سايت واحد خود ،انتقال مشكلات وپيگيري آنها

32 - نظارت بر آموزش هاي ارائه شده از طرف شركت پيمانكار وگزارش اشكالهاي احتمالي به كارشناس مسئول آموزش نرم افزارHIS

33 - همكاري با مديريت بيمارستان جهت بهتر شدن شرايط كاربري نرم افزار HIS

34 - نظارت بر فعاليت هاي شركت پيمانكار در زمان سرويس هاي دوره اي نرم افزار HIS

35 - نظارت بر تهيه گزارش هاي HIS توسط سوپروايزرها هر 15 روز و ارسال آنها بصورت فصلي

36 - آگاهي كامل از تنظيمات نرم افزار اتوماسيون اداري

37 - آشنايي كاربردي با سيستم اتوماسيون اداري جهت آموزش نرم افزار و رفع اشكال به كاربران شاغل در آن واحد

38 - اطلاع رساني از وضعيت سيستم اتوماسيون اداري و كاربران ( فعال - تغيير سمت و ....) در آن مركز

 39 - آشنايي با نحوه ساختن VPN و Dial-up و استفاده از امكانات اينترنت ( FTP,FTP2 ، حجم down Load )و نرم افزارهاي جانبي

40 - شناسايي error هاي سيستم جهت اتصال به اينترنت

41 - راهنمايي كاربران واحدها جهت گرفتن اشتراك اداري وتاييد نياز فرم درخواست ويا شخصي 

42 - شناخت وآشنايي با ميزان پهناي باند در دانشگاه و ارائه مشكلات اين حوزه به كاربران واحد خود

43- مسئول سامانه سپاس

 

تلفن مستقیم : 05433214156